Dit is wat er werkelijk gebeurt in ons lichaam als we een banaan eten - Curioctopus.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Dit is wat er werkelijk gebeurt in ons…
Een aantal verrassende ideeën voor het transformeren van je garagedeur in een waar meesterwerk Dit is de droogste plek op aarde, maar om de 7 jaar vindt er een indrukwekkend natuurverschijnsel plaats

Dit is wat er werkelijk gebeurt in ons lichaam als we een banaan eten

82.693
Advertisement

Hoewel de gezegde "een appel per dag houdt de dokter weg" klopt, zouden we een soortgelijke gezegde moeten verzinnen voor de banaan.

Dit beroemde gele stuk fruit beschikt over talloze goede eigenschappen die zich zowel in de vrucht als in de schil bevinden.

Maar wat voor een effect heeft een banaan nu werkelijk op ons lichaam? Welke reacties veroorzaakt het eten van een banaan in ons lichaam? 

Hieronder hebben we een lijst samengesteld van deze effecten... Deze lijst zal je versteld doen staan!

via: Eat This

1) Banaan bevat magnesium en kalium, waardoor de groei van je spiermassa en vetvrije massa wordt bevordert.

2) Kalium vermindert waterretentie, waardoor je je minder opgeblazen voelt.

3) Banaan bevat choline, een stof die de lyplolise (het vetverbrandingsproces) versnelt.

4) Banaan bevat vitamine B9 (ook wel foliumzuur genoemd) wat helpt bij het verhogen van het serotoninepeil, wat weer bijdraagt aan een beter humeur.

5) Het eten van een banaan heeft een anti-stresseffect als gevolg van de aanwezigheid van het aminozuur tryptofaan.  

6) Het eten van een banaan helpt je ontspannen, waardoor je gemakkelijker in slaap valt.

7) Kalium versnelt het herstel van energie na lichamelijke inspanning.

8) Banaan helpt bij het reguleren van de bloedsuikerwaarden in het bloed.

9) Het eten van een banaan zorgt voor een vol gevoel. Een banaan is dus een belangrijke snack voor degene die graag op de lijn let.

10) Het eten van een banaan helpt bij het verlagen van de cholesterol.

11) Banaan bevat probiotica wat gunstig is voor de spijsvertering.

12) Banaan is rijk aan vezels wat gunstig is voor de darmflora.

13) In geval van darmproblemen helpt banaan bij het integreren van minerale zouten.

14) Banaan wordt vaak aangeraden tijdens de zwangerschap omdat het het gevoel van misselijkheid vermindert.

15) Banaan helpt de botten versterken.

16) Banaan bevat provitamine A en bètacaroteen wat helpt bij het voorkomen van hart- en vaatziekten en diabetes.

17) Banaan is rijk aan antioxidanten.

18) Banaan is goed voor de bloeddruk.

19) Banaan helpt risico op bloedarmoede te verminderen

20) Banaan is goed voor het gezichtsvermogen.

21) Banaan helpt in het algemeen bij het zuiveren en ontgiften van het lichaam.

Tags: EtenNuttigGezondheid
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Vind je dit verhaal leuk?

Klik op "vind ik leuk" om niets te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt