Op Corsica is een zeldzaam exemplaar ontdekt van een katvos: het DNA is anders dan dat van andere katachtigen - Curioctopus.nl
x
x
Op Corsica is een zeldzaam exemplaar…
Hij straft haar dochter door haar sociale accounts 2 weken te controleren: uiteindelijk krijgt hij meer likes dan haar Deze man probeert de liefde van een vader te tekenen en slaagt erin door de beste momenten tussen vader en zoon vast te leggen

Door Janine
3.267

Na een zeer lang onderzoeksprogramma dat meer dan 10 jaar duurde en in de eerste maanden van 2008 startte, hebben de bevoegde autoriteiten van het eiland Corsica de allereerste beelden van de zeldzame "katvos" vastgelegd en ontdekt dat het inderdaad genetisch anders is in vergelijking met zijn soortgelijken, die meestal zachtmoedig zijn en als huisdieren gebruikt worden. Het Frans nationaal bureau voor de jacht en wilde fauna (Oncfs) was betrokken bij de ontdekking.

via: Forbes

Het duurde meer dan 10 jaar om dit zeer zeldzame katachtige exemplaar te identificeren en pas in 2016 konden de fotografische vallen die in zijn natuurlijke habitat werden geplaatst, de eerste niet-gepubliceerde beelden van de kat vangen. Eerder werd de zogenaamde "Ghiattu vos” die soms door Corsicaanse herders werd waargenomen, als een legende beschouwd, een verzonnen verhaal. Maar dit is niet langer het geval.

De katvos is ongeveer 90 centimeter lang, heeft een zeer dikke staart, scherpe tanden, grote dikke oren en gestreepte voorpoten; de vacht is duidelijk roodachtig. Meer vergelijkbaar met de Afrikaanse wilde kat dan met de Europese wilde kat, heeft het echter een ander genetisch erfgoed, zowel van de eerste als de tweede.

Een nieuwe soort, die van de op het eiland Corsica ontdekte katvos, die in de toekomst een plaats zou kunnen vinden in de annalen en wetenschappelijke encyclopedieën over de katachtige soorten die op de planeet zijn geattesteerd. Een nieuw type wilde kat dat niet alleen de wetenschappelijke gemeenschap heeft verrast, maar ook de meest nieuwsgierige en alle liefhebbers van deze mooie katachtige vrienden.

Laat een opmerking achter!

Vind je dit verhaal leuk?

Klik op "vind ik leuk" om niets te missen.

×