Een antiverouderingspil kan er echt al snel zijn, zelfs de NASA is erin geïnteresseerd

door Skip

20 April 2017

Het is moeilijk te geloven dat een antiverouderingspil iets wetenschappelijks is, maar toch is het zo, uiteindelijk is het ouder worden niet veel anders dan onherstelbare schade aan het DNA van onze cellen. Weet je hoe je deze schade kan herstellen dan weet je ook dat je het verouderingsproces kunt omkeren. Onderzoekers aan de Universiteit van New South Wales, een van de grootste in Australië heeft aangekondigd dat dit geweldige punt is bereikt en heeft er vertrouwen in dat binnen enkele jaren ook mensen kunnen worden behandeld. Het onderzoek is zo veelbelovend dat zelfs de NASA erin is geïnteresseerd...

via science.sciencemag.org

Het geneesmiddel dat is ontwikkeld door de onderzoekers stimuleert het herstel van DNA in cellen waardoor het verouderingsproces wordt omgekeerd.

cosmoflash | Flickr

De onderzoekers zijn erachter gekomen dat het metaboliet NAD+ de communicatie regelt tussen de eiwitten die DNA herstellen. Enkele laboratoriumratten zijn behandeld met een uitgangsstof van NAD+ NMN geheten, en er zijn bemoedigende veranderingen te melden, namelijk dat al na twee weken na behandeling de cellen van de meest bejaarde ratten geen verschil meer aan te wijzen was met de jongste proefdieren. Kortgezegd waren het geen bejaarde ratten meer.

De NASA toont zich zeer geïnteresseerd in het onderzoek aangezien het een raakvlak heeft met de verkenning van de ruimte. De kosmische straling waaraan astronauten worden blootgesteld werkt als een katalysator voor de veroudering van cellen, zelfs na een eventuele reis naar Mars stijgt de kans op het krijgen van tumoren met 100%. Tot op heden is er nog geen medicijn beschikbaar dat bescherming biedt tegen dergelijke risico's, deze pil kan echter het verschil maken.

Eigenlijk staan we allemaal bloot aan zonnestraling, vooral als we met het vliegtuig reizen.

Het geneesmiddel kan dus diegenen helpen die kindertumoren hebben gehad en de kans op chronische ziekten op volwassen leeftijd en de kans op Alzheimer zijn erg groot.

Onze cellen weten weel hoe ze DNA moeten repareren, maar dat vermogen neemt met de jaren af. Daarom worden we ouder.

commons.wikimedia.org

Experimenten op mensen beginnen al gauw geven de onderzoekers aan. Als de resultaten gelijk zijn met de ratten uit het lab dan zal het middel binnen enkele jaren al op de markt komen.

De wetenschap heeft weer een stap gezet die een omwenteling teweeg kan brengen, wij wachten in spanning de ontwikkelingen af!