4 simpele gewoontes die het verschijnen van een bochel helpen voorkomen of uitstellen - Curioctopus.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
4 simpele gewoontes die het verschijnen…
Disney ontwerpt zijn eerste collectie trouwjurken die losjes zijn geïnspireerd op de eigen prinsessen Dames die langer single zijn, zijn ook het gelukkigst

4 simpele gewoontes die het verschijnen van een bochel helpen voorkomen of uitstellen

11.459
Advertisement

Dat wat we doorgaans een bochel noemen heet in de geneeskunde hyperkyfose, een nadrukkelijke buiging in de ruggengraat, bekend als kyfose. Deze aandoening is vooral zichtbaar bij vrouwen die al wat ouder zijn en kan worden veroorzaakt door verschillende factoren, waaronder artritis, osteoporose, spierzwakte of ook gewoon verkeerde gewoontes.

Doorgaans komt het in een lichte vorm waar wel mee valt te leven, maar als het erger wordt dan kan het echt beperkend werken omdat het pijn veroorzaakt, ademhalingsproblemen, problemen met de spijsvertering en nog veel meer.

Wanneer je dergelijke problemen ervaart dan is het heel belangrijk dat je contact opneemt met een arts, maar omdat we van mening zijn dat voorkomen beter is dan genezen willen we je nu 4 tips geven ter voorkoming van deze vervelende toestand.

1.

Yoga doen heeft als voornaamste effect dat spieren sterker worden en dat je flexibeler wordt. Het is al vaak gezien dat het beoefenen van deze discipline helpt tegen een in opkomst zijnde bochel.

2. Vitamine C en D

Terwijl vitamine C, dus het L-ascorbinezuur helpt bij het gezondhouden van de bindweefsels, helpt vitamine D bij de opname van calcium en is het heel belangrijk bij het hebben van gezonde botten.

Advertisement

3. Een correcte houding

Een juiste houding aannemen in het dagelijks leven is niet gemakkelijk, en daar is de heersende zittende levensstijl mede schuldig aan. Hier de moeite voor nemen, voor een goede houding, kan dus ongelofelijke effecten hebben. Vooral de rugspieren die sterker worden en beter de ruggengraat kunnen dragen en zo voorkomt dat deze ineenzakt. 

4. Trainen met gewichten

Deze oefening versterkt met name de hoger gelegen rug- en nekspieren en voorkomt tegelijkertijd het verlies van botsterkte. Zoals ook het geval is bij de houding betekent ook het gezond houden van spieren een minder grote belasting voor de ruggengraat.

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement

Vind je dit verhaal leuk?

Klik op "vind ik leuk" om niets te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt