6 onverwachte oorzaken die aan de oorsprong kunnen liggen van hoofdpijn - Curioctopus.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
6 onverwachte oorzaken die aan de oorsprong…
22 uitvindingen die op scholen zijn verschenen en die overal verspreid zouden moeten worden Deze 26-jarige jongeman brengt de meren van India weer tot leven die opgedroogd en tot stortplaats getransformeerd waren

6 onverwachte oorzaken die aan de oorsprong kunnen liggen van hoofdpijn

1.001
Advertisement

Wie er last van heeft, weet hoe hoofdpijn een dag kan verpesten, waardoor het onmogelijk is om iets te doen. Als gevolg hiervan grijpen we bij de eerste tekenen van hoofdpijn meteen naar een pijnstiller dat onmiddellijk een einde maakt aan de pijn.

Als de hoofdpijn echter vaak terugkeert, is het goed om na te denken over mogelijke oorzaken, zoals het soort dieet, omdat het vaak voorkomt dat hier de oorsprong van hoofdpijn wordt gevonden.

Laten we eens kijken wat enkele van de meest voorkomende oorzaken van hoofdpijn zijn, en wat we aanbevelen te doen om er vanaf te komen.

1. Vitamine D-tekort

Vitamine D is een hormoon geproduceerd door de nieren, maar de meesten van ons krijgen het door middel van voedsel - zoals vette vis -, supplementen of blootstelling aan zonlicht.

2. Magnesium-tekort

Magnesium helpt bij het reguleren van de zenuw- en spierfunctie, de bloedsuikerspiegel en de bloeddruk. Goede bronnen van magnesium zijn peulvruchten, noten, zaden, groene bladgroenten en verrijkte voedingsmiddelen zoals ontbijtgranen.

Advertisement

3. Uitdroging

foto: pexels

Water is essentieel voor elke vitale functie; daarom moet je minstens 1,8 liter per dag drinken om je goed te voelen.

4. Vitamine B2-tekort

Vitamine B2 kan volgens sommige onderzoeken helpen om een tekort aan mitochondria-gerelateerd energiemetabolisme in verband met migraine tegen gaan. Fundamenteel in zwangerschap en borstvoeding, wordt het gevonden in voedingsmiddelen zoals eieren, lever, mager vlees, melk, groene groenten en granen.

5. Vitamine B-tekort

Over het algemeen zijn alle B-vitaminen belangrijk voor het goed functioneren van het zenuwstelsel, omdat ze de niveaus van homocysteïne verlagen, die verantwoordelijk zijn voor hoofdpijn.

Advertisement

6. Natriumtekort

De langdurige inname van diuretica, evenals een intense fysieke activiteit, verminderen de natriumspiegels in het lichaam en het is daarom noodzakelijk om het opnieuw te integreren, iets zouts te eten of dranken met mineralen te drinken.

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement

Vind je dit verhaal leuk?

Klik op "vind ik leuk" om niets te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt