5 remedies van oma voor slapeloosheid - Curioctopus.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
5 remedies van oma voor slapeloosheid
Dit huis is binnen enkele uren gebouwd en is echt heel betaalbaar Een meisje adopteert een hond voor haar 25ste verjaardag: de 'Voor-En-Na-Foto's' behoeven geen verdere uitleg

5 remedies van oma voor slapeloosheid

Door Skip Tromp de Haas
2.667
Advertisement

Wanneer je met een probleem zit in het leven dan kan de vraag: "Wat zou oma doen in dit geval?" een snellere weg zijn naar het ons lekker voelen, iets waar we zo naar snakken. 
Een dergelijke situatie zou zich kunnen voordoen wanneer we moeite hebben met slapen 's nachts. Wat kunnen we hieraan doen? Proberen te vertrouwen op de kennis van iemand die van generatie op generatie kennis overdraagt die vaak wordt vergeten, maar zeker handig is en natuurlijk! Hier zijn 7 tips om weer te slapen zoals je dat hoort te doen.

Deze 5 natuurlijke remedies kunnen heel doeltreffend lichaam en geest ontspannen.

foto: Source
  • Bananenthee. Banaan is een vrucht dat heel handig kan blijken te zijn in geval van slapeloosheid omdat er in de schil veel kalium en magnesium zit, twee veodingstoffen die spieren helpen ontspannen en bloedvaten helpen uit te zetten, waardoor het lichaam wordt voorbereid op een uitstekende nachtrust.
    Om deze wonderbaarlijke thee te maken heb je een biologische banaan nodig, ongeveer 500 milliter aan water, kaneel en desgewenst honing. Breng de banaan in zijn geheel aan de kook (de twee uiteinden kan je verwijderen); als het eenmaal kookt, laat dit dan 10 minuten koken. Giet daarna het kookvocht af met een zeef en voeg de andere ingrediënten toe, dat zijn: een halve theelepel kaneel en een theelepel honing. Drink ze!
  • Nootmuskaat: binnen de specerijen wordt dit gezien als een natuurlijk rustgevend middel dat kan worden ingenomen voor het slapen gaan. Voorizichtigheid is echter geboden en moet in kleine hoeveelheden worden genuttigd (1/8 - 1/4 theelepel) omdat er neveneffecten kunnen optreden. Het kan worden gemengd met een theelepel honing, dan opsnuiven door twee keer diep in te ademen voordat je naar bed gaat, of het toevoegen aan valeriaanthee.
  • Appelthee. Appels hebben verschillende soorten eigenschappen die goed zijn voor ons, waaronder het tegengaan van problemen met de suikerspiegel, verstoppingen en angstgevoelens. Door thee te maken van gedroogde appelschillen kan je van de ontspannende werking genieten.
  • Thee van slablaadjes. Deze bladgroente bevat lactucarium, een witgekleurd melkzuur dat bewezen verdovende werking heeft. Het toont zich dus zeer bruikbaar voor bij de maaltijd of in de thee na een paar blaadjes gedurende 5 minuten te hebben gekookt.
  • Saffraaan. Het erg lekkere saffraan bevat een stofje safranal die in de kruidengeneeskunde ook wel wordt gebruikt bij stemmingstoornissen als kalmeringsmiddel, verdovend middel en als pijnstiller. Er zijn echter meer heilzame eigenschappen, maar het lijkt er duidelijk op dat het een specerij is voor mensen die slaapproblemen hebben en dit moeten opnemen in hun voeding!

Opgelet, al deze adviezen kunnen de mogelijke werking van medicijnen tegengaan, het is daarom altijd goed om met een deskundige te praten voordat er iets met deze adviezen wordt gedaan. 

 

Advertisement

Laat een opmerking achter!

Vind je dit verhaal leuk?

Klik op "vind ik leuk" om niets te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt