Op haar veertigste transformeert ze d'r eigen lichaam zonder specifieke diëten: de zes geheimen van Belinda Norton onthuld - Curioctopus.nl
x
Door gebruik te maken van deze site, stemt u in met de manier waarop wij cookies gebruiken om uw ervaring te verbeteren. Meer weten Ok
x
Op haar veertigste transformeert ze…
Word je vaak om dezelfde tijd wakker 'S nachts? Binnen de Chinese traditie heeft dat het volgende te betekenen Een man vergiftigt zichzelf met abrikozenpitkernen in de overtuiging een tumor te bestrijden

Op haar veertigste transformeert ze d'r eigen lichaam zonder specifieke diëten: de zes geheimen van Belinda Norton onthuld

Door Skip Tromp de Haas
12.088
Advertisement

Je weet wel wat ze zeggen als je aan de grond zit dan kan je alleen maar leren om jezelf weer op te richten. Voor Belinda Norton was die bodem een onbevredigend gezinsleven en een ongetraind lichaam dat twee zwangerschappen achter de rug had. Toen ze zichzelf dat ene zetje had gegeven om weer uit het dal te klimmen heeft Belinda de manier gevonden om datgene te realiseren waar ze eerder alleen van durfde dromen. Nu richt ze zich voor haar vak op vrouwen die weer de controle willen krijgen over hun leven.

Op haar veertigste besloot Belinda dat haar leven een positieve wending moest krijgen...

Deze verandering zou voor haar een andere beleving van voeding en sporten betekenen. Sindsdien is Belinda een ervaren personal trainer en gecertificeerd voedingsdeskundige geworden met als basis Australië.

In deze periode van jaren heeft ze drie boeken geschreven over hoe je een gezondere levensstijl erin krijgt en is zelfs begonnen als consulente op scholen en staat in contact met kinderen van 10-11 jaar en probeert een positieve impact te hebben op hun leven.

Wanneer ze haar vragen of ze haar belangrijkste pijlers kan opsommen die tot haar resultaten hebben geleid, dan doet ze dat zo:

  1. Cardiotraining doen 's morgens vroeg voor het ontbijt: er zijn 30 minuten vasten voor nodig om de spijsvertering weer op te starten.
  2. Geef de voorkeur aan trainen in rondes: doe reeksen van oefeningen die je 10-15 keer herhaalt gedurende maximaal 40 minuten per sessie, drie keer per week. "Meer is niet nodig", aldus Belinda.
Advertisement

3. Eet minstens 6 keer per dag. Volgens Belinda is het belangrijk, zeker voor de stofwisseling bij vrouwen, belangrijk om regelmatig maaltijden te eten, om pieken en dalen van de bloedsuikerspiegel die ervoor kunnen zorgen dat je ontmoedigd raakt kunt voorkomen.

4. Begin deze nieuwe fase van je leven door al de alcohol compleet weg te laten. Ook als je een bepaalde mentale kracht en lichamelijke vorm hebt bereikt moet alcohol als een extra worden gezien die je jezelf alleen zo nu en dan kunt gunnen.

 

5. Doe een oefening specifiek voor de buikspieren en vergeet niet dat je "die gewoon aan tafel kunt doen": Belinda is met name een voorstander van buikspieroefeningen aan twee kanten tegelijk van het lichaam en met gewichten boven op de benen.

6. Laat het niet gebeuren dat de weegschaal een obsessie wordt, maar houdt gewoon de veranderingen bij. Weeg jezelf regelmatig, zonder kleren en wanneer mogelijk altijd op hetzelfde tijdstip.

Tags: SportMotiverende
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Advertisement
Advertisement

Vind je dit verhaal leuk?

Klik op "vind ik leuk" om niets te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt