Hij doet een biefstuk in de broodrooster en gaat de deur uit om patat te kopen: als hij terugkomt is het huis afgebrand - Curioctopus.nl
x
Hij doet een biefstuk in de broodrooster…
Meisjes met de naam Alexa worden gepest: ouders vragen Amazon om de naam te veranderen

Hij doet een biefstuk in de broodrooster en gaat de deur uit om patat te kopen: als hij terugkomt is het huis afgebrand

11 Juli 2021 • Door Janine
5.942
Advertisement

Steek je hand op als je nog nooit de hoofdrolspeler bent geweest van een moment waarop je iets deed in de veronderstelling wat niet verkeerd of gevaarlijk was, en toen, plotseling, jezelf midden in een nachtmerrie bevond. De man over wie we je gaan vertellen, weet er alles van, wiens verhaal in korte tijd de wereld rond is gegaan, en veel mensen sprakeloos achterliet.

Wat is er gebeurd dat zo absurd was? Simpel: wat volgens hem een ​​absoluut normale actie was - en op de een of andere manier ook praktisch en slim - veranderde in een vonk (letterlijk en figuurlijk!) die een rampzalige brand ontstak, waaruit hij leerde dat biefstuk en broodroosters gewoon niet met elkaar overweg kunnen.

via: Daily Mail

Biefstuk en patat: dit moest het avondeten van de Nieuw-Zeelandse man in kwestie zijn. Dus, om redenen die nog moeten worden verduidelijkt en gespecificeerd, had hij een idee. "Waarom zou ik de biefstuk niet in de broodrooster stoppen?” moet hij zich hebben afgevraagd, en dat deed hij dus ook. Hij stopte niet alleen het vlees in het apparaat, maar hij vond het ook geen probleem om het huis uit te gaan om patat te gaan kopen.

Toen hij terugkwam, ontdekte hij de gevolgen voor zijn ogen van wat hij had gedaan. Het huis stond in brand, juist omdat de broodrooster onbeheerd was achtergelaten om de biefstuk te “bakken".

In plaats van het vlees te garen was er in het apparaat brand ontstaan, wat zeker voorkomen had kunnen worden als de man voor een normale pan had gekozen. Gezien de ernstige schade aan zijn woning besloot de Nieuw-Zeelander direct contact op te nemen met de verzekeringsmaatschappij om een schadevergoeding te vragen.

foto: NewsHub.nz

Het bedrijf in kwestie, dat ermee instemde 418.000 dollar voor het huis te betalen, werd hard bekritiseerd door de man, die beweerde dat hij niet adequaat werd behandeld en dat hij nog eens $200.000 had moeten ontvangen. De zaak kwam daardoor onder de aandacht van een instantie die klachten op deze gebieden behandelt en de reactie van de verzekeringsmaatschappij liet niet lang op zich wachten.

"Een biefstuk bakken in een broodrooster is letterlijk een recept voor rampspoed - zei de verdediger van het bedrijf - het was een grote fout om zowel het huis als de broodrooster onbeheerd achter te laten. Zelfs als je denkt dat het maar een minuutje duurt, gebruik de apparaten dan alleen voor het doel waarvoor ze zijn ontworpen".

Maar dat is nog niet alles. Deskundigen hebben ook gewaarschuwd voor de gezondheidsrisico's die aan een dergelijke praktijk zijn verbonden. "Het kan niet alleen brand veroorzaken, maar ook gezondheidsrisico's, zoals voedselvergiftiging." Kortom, een ogenschijnlijk onschuldig gebaar dat uiteindelijk een grote ramp veroorzaakte. Noodzakelijke aanbevelingen, want vlees in de broodrooster doen lijkt op dit moment nogal een trend te zijn onder sommige tik-tokers.

En hoewel de roekeloze Nieuw-Zeelandse man ontevreden blijft over de vergoeding van de verzekering, weten we zeker dat hij voortaan wel twee keer zal nadenken voordat hij aan zo'n onderneming begint!

Tags: WTFAbsurdVerhalen
Advertisement

Laat een opmerking achter!

Vind je dit verhaal leuk?

Klik op "vind ik leuk" om niets te missen.

×

Ik ben al fan, bedankt