De NASA heeft 24 priesters ingeschakeld om uit te zoeken wat te doen in geval van buitenaards leven - Curioctopus.nl
x
De NASA heeft 24 priesters ingeschakeld…
15 mensen die hun huis hebben gerenoveerd met originele en creatieve ideeën Hij verkleedt zich als Spider-Man voor zijn laatste dag bij de bank:

07 Januari 2022 • Door Janine
784

Wat te doen als blijkt dat er buitenaards leven is op een andere planeet? Technici, managers en werknemers van de NASA hebben dit zich waarschijnlijk vaak afgevraagd, ervan overtuigd dat dit vooruitzicht allesbehalve onwerkelijk is.

Een hypothetische situatie die zeker niet eenvoudig is om mee om te gaan, laten we eerlijk zijn, en dat zou echte scenario's uit sciencefictionfilms aannemelijk maken. Om dit aan te pakken, denkt het Amerikaanse ruimteagentschap echter werkelijk aan alle mogelijkheden, inclusief die om gelovige mannen als adviseurs in te “huren”. Als je je afvraagt ​​wat priesters met buitenaards leven te maken hebben, lees dan verder, we zullen proberen je wat antwoorden te geven.

via: Mirror

Onder de verschillende dominees in kwestie bevindt zich ook de Brit Andrew Davison, die naast priester ook theoloog is aan de Universiteit van Cambridge. Hij was het die door NASA werd gekozen om aan een specifiek programma te werken bij het Center for Theological Inquiry van de Princeton University in de Verenigde Staten. Waar houdt deze studie zich mee bezig? De impact van een mogelijke ontdekking van buitenaards leven op religies evalueren.

De ontdekking dat er vormen van leven zijn buiten de aardse, zou in feite de perceptie en de voorschriften van veel religieuze doctrines kunnen veranderen die de oorsprong van alles beschrijven. Als dit werkelijk werd vastgesteld, hoe moeten we ons dan gedragen? En hoe valt een dergelijke ontdekking te rijmen met religies?

Davison en 23 andere vertegenwoordigers van verschillende religieuze denominaties proberen samen met NASA een antwoord te vinden en een echt actieplan op te stellen in het geval van buitenaardse wezens. Onder hen zijn er in feite mannen van joods en islamitisch geloof, evenals christenen.

"Het is gewoon ondenkbaar dat de aarde de enige plek in het universum is waar leven is", zegt Carl Pilcher, technicus en wetenschapper van de NASA. Daarom zal het bijzonder zijn om te begrijpen hoe een dergelijke mogelijkheid kan worden gecombineerd met de voorschriften en overtuigingen die tegenwoordig deel uitmaken van onze wereld. Evenzo is het zeker merkwaardig om te lezen over deze religieuze "indienstneming" door het Ruimteagentschap.

Op dit moment is het alleen nog afwachten of het actieplan een echt vervolg krijgt of niet. Wat denk jj?

Laat een opmerking achter!

Vind je dit verhaal leuk?

Klik op "vind ik leuk" om niets te missen.

×